MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ

  1. TARAFLAR VE TANIMLAR

İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi (bundan böyle “Sözleşme” olarak anılacaktır) aşağıdaki taraflar arasında aşağıda belirtilen hüküm ve şartlar çerçevesinde akdedilmiştir.

  1. [Yazılımla Otomatik Doldurulması Gerekir.] ; (bundan sonra “ALICI” olarak anılacaktır)

  2. ERÇİ İNŞAAT VE MALZEMELERİ KIRTASİYE EMLAK TURİZM NAKLİYE TARIM BESİCİLİK TEKSTİL SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ (bundan sonra “SATICI” olarak anılacaktır)

 

ALICI

Adı, Soyadı, Unvanı

. [Yazılımla Otomatik Doldurulması Gerekir.]

Adres:

. [Yazılımla Otomatik Doldurulması Gerekir.]



Telefon:

[Yazılımla Otomatik Doldurulması Gerekir.]

E-Posta  :

[Yazılımla Otomatik Doldurulması Gerekir.]

SATICI

Ticaret Unvanı:

ERÇİ İNŞAAT VE MALZEMELERİ KIRTASİYE EMLAK TURİZM NAKLİYE TARIM BESİCİLİK TEKSTİL SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ

Mersis No :

0342004913300001

Adres :

CAMİKEBİR MAHALLESİ HÜKÜMET CAD. NO: 45 B SEFERİHİSAR/İZMİR

Kep Adresi :


E-Posta :

info@the7.com.tr

 

İşbu Sözleşme’yi kabul etmekle ALICI, Sözleşme konusu siparişi onayladığı takdirde sipariş konusu bedeli, vergi gibi belirtilen ek ücretleri ödeme yükümlülüğü altına gireceğini ve bu konuda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder. Yukarıda bilgileri verilen ALICI ve SATICI birlikte “Taraflar” olarak anılacaktır.

TANIMLAR

ALICI   : İşbu Sözleşme’deki şartları ve Web Sayfası veya Mobil Uygulamasında kural ve yasakları kabul ederek, SATICI’nın uzaktan iletişim araçları vasıtasıyla sunduğu hizmetlerden bir veya birden fazlasından bedeli karşılığında faydalanan, SATICI’nın ön gördüğü her türlü yöntem ve tekniği kullanarak uzaktan iletişim araçları vasıtasıyla yasal mevzuata uygun olarak sunduğu hizmet veya hizmetleri (“Hizmet veya Hizmetler” ) satın alan gerçek veya tüzel kişileri ifade eder.

HİZMET  : Bir ücret veya menfaat karşılığında yapılan ya da yapılması taahhüt edilen mal veya hizmeti sağlama dışındaki her türlü tüketici işleminin konusunu ifade eder.

WEB SAYFASI:  the7.com.tr url’li web sayfasını ifade eder.

SATICI : Uzaktan iletişim araçları vasıtasıyla sunduğu Hizmet veya Hizmetler’in satımını yapan tüzel/gerçek kişi’yi ifade eder.

KANUN: 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunu’nu ifade eder.

TÜKETİCİ: Ticari veya mesleki olmayan amaçlarla hareket eden gerçek veya tüzel kişiyi ifade eder.

 

  1. SÖZLEŞME’NİN KONUSU VE KAPSAMI

 

  1.  İşbu Sözleşme, ALICI'nın SATICI’dan almak istediği aşağıda belirtilen Hizmet veya Hizmetler’in ALICI'ya satışı ile teslimi ve diğer konulara ilişkin olarak Taraflar’ın hak ve yükümlülüklerini düzenlemektedir. ALICI işbu Sözleşme’yi web Web Sayfası veya Mobil Uygulamasi veya mobil uygulamaları üzerinden kabul etmekle veya çağrı üzerine kabul beyanıyla onaylamış kabul edilir.

 

  1.  İşbu Sözleşme 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik'e uygun olarak düzenlenmiştir. Bu bağlamda Taraflar Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik'ten kaynaklanan yükümlülük ve sorumluluklarını bildiklerini, anladıklarını kabul ve beyan ederler. İşbu Sözleşme SATICI ile ayrı ayrı akdedilen sözleşmeleri ve eklerinde yer alan hükümlerin ifasını engellemeyecektir.


  1. ALICI’NIN BEYAN VE TAAHHÜTLERİ

 

  1.  ALICI olmak için gerçek kişilerin 18 yaşını doldurmuş olmaları gerekmektedir. ALICI bu Sözleşme’yi elektronik ortamda kabul etmekle, 18 yaşından büyük olduğunu teyit etmiş olur. Tüzel kişilik adına işlem yapanların, şirketi temsile ve yönetmeye yetkili olmaları şarttır. ALICI, SATICI’nın bu bilgilerin doğruluğunu araştırma yükümlülüğü olmadığını ve SATICI’ya verdiği bilgilerinin ve belgelerinin tamamının doğru olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder. İşbu maddeye aykırılık hallerinde ödemeyi yapan gerçek kişi veya tüzel kişi ALICI sıfatına haiz olur.

 

  1.  ALICI, web Web Sayfası veya Mobil Uygulaması’nda yer alan Sözleşme konusu Hizmet veya Hizmetler’in temel nitelikleri, sunuluş şekli, ücretlendirme ve ücretin ödeme şekline ilişkin olarak SATICI tarafından yüklenen ön bilgileri, iptal, iade ve cayma politikalarını okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder. ALICI, tüketici sıfatıyla talep ve şikayetlerini yukarıda yer alan SATICI iletişim bilgilerine ulaştırabilir. ALICI, işbu Sözleşme'yi ve ön bilgilendirme formunu elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin akdinden önce SATICI tarafından ALICI’ya verilmesi gereken adres, verilen Hizmet veya Hizmetler’e ait temel özellikler, Hizmet veya Hizmetler’in vergiler dahil fiyatı, ödeme bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş olur. 

 

  1.  İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi ALICI’nın Web Sayfası veya Mobil Uygulama üzerinden onayladığı an itibariyle geçerli olur. ALICI, işbu Sözleşme'yi ve diğer sair sözleşmeleri elektronik ortamda onaylamakla birlikte aşağıdaki hususları kabul ettiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

  1. SATICI’nın unvanı ve iletişim bilgileri ile güncel tanıtıcı bilgiler konusunda bilgilendirildiğini

  2. Hizmet veya Hizmetler’in satın alınması sırasındaki satış işlemi aşamaları ile yanlış girilen bilgilerin düzeltilmesine ilişkin amaca uygun araçlar-yöntemlerin sunulduğunu,

  3. SATICI tarafından uygulanan ALICI bilgileri için geçerli gizlilik, veri kullanımı-işleme ve ALICI’ya elektronik iletişim kuralları ile ALICI’nın bu hususlarda SATICI’ya verdiği izinler, ALICI’nın kanuni hakları, SATICI’nın hakları ve tarafların haklarını kullanım usulleri konusunda bilgilendirildiğini,

  4. Hizmetler için SATICI tarafından öngörülen gönderim kısıtlamaları konusunda bilgilendirildiğini,

  5. Sözleşme konusu Hizmet veya Hizmetler için SATICI tarafından kabul edilen ödeme yöntem-araçları ile Hizmet’in veya Hizmetler’in temel özellik-nitelikleri, vergiler dahil toplam fiyatı konusunda bilgilendirildiğini,

  6. Hizmet veya Hizmetler’in ALICI’ya teslimine ilişkin usuller ile nakliye-teslim-kargo masrafları hakkında bilgilendirildiğini

  7. Hizmet veya Hizmetler ile ilgili diğer ödeme/tahsilat ve teslimat bilgileri ile Sözleşme’nin ifasına ve bu hususlarda tarafların taahhüt-sorumluluklarına ilişkin bilgilendirildiğini,

  8. ALICI’nın cayma hakkına sahip olmadığı Hizmet veya Hizmetler hakkında bilgilendirildiğini, 

  9. ALICI’nın cayma hakkının olduğu durumlarda bu hakkını kullanma şartları, süresi ve usulü ile hakkın süresinde kullanılmaması durumunda ALICI’nın cayma hakkını kaybedeceği konusunda bilgilendirildiğini,

  10. Gizlilik, Kişisel verilerin korunması ve ticari elektronik iletiler kapsamında bilgilendirildiğini, bunlara onay verilmesi durumunda kişisel verilerinin işlenebileceğini ve SATICI tarafından ticari elektronik iletiler gönderilebileceği konusunda bilgilendirildiğini,

  11.  Cayma hakkı olan Hizmet veya Hizmetler’de, Hizmet veya Hizmetler’in cayma süresi içinde kullanım talimatlarına, olağan işleyişine veya teknik özelliklerine uygun kullanılmamasından ötürü bozulduğu veya bir değişikliğe uğradığı takdirde ALICI’nın cayma talebinin kabul edilmeyebileceği ve her durumda SATICI’ya karşı sorumlu olacağı, SATICI’nın kabul ettiği hallerde söz konusu bozukluğa veya değişime göre uygun bulduğu bir tutarı ALICI’ya yapacağı geri ödemeden tenzil (mahsup) ile tahsil edebileceği konusunda bilgilendirildiğini,

  12. Cayma hakkının bulunduğu durumlarda Hizmet veya Hizmetler’in SATICI’ya ne şekilde iade edebileceği ve ilgili tüm mali hususlar (iade yolları, masrafı ve Hizmet bedelinin iadesi ve iade sırasında ALICI tarafından kazanılmış/kullanılmış ödül puanları, hediye çekleri,bedelsiz hizmetler ve sağlanmış diğer ücretsiz/iskontolu imkanlar konusunda bilgilendirildiğini,

  13. ALICI’nın tüzel kişi olması halinde, ticari ya da mesleki amaçlarla satın aldığı Hizmet veya Hizmetler için (örneğin toplu alımlar herhalükarda bu nitelikte sayılır) cayma hakkı başta olmak üzere “tüketici haklarını” kullanamayacağı konusunda bilgilendirildiğini,

  14. Mahiyetine göre bu Sözleşme’de de yer alan diğer tüm satış şartları ile işbu Sözleşme ALICI tarafından Web Sayfası veya Mobil Uygulama’da onaylanarak kurulduktan sonra ALICI’ya elektronik posta ile gönderildiğinden ALICI tarafından istenen süre ile saklanıp buradan erişilebileceği, SATICI’nın da üç yıl süre ile nezdinde saklayabileceği konusunda bilgilendirildiğini,

  15. Uyuşmazlık hallerinde ALICI’nın SATICI’ya şikayetlerini iletebileceği iletişim bilgileri ile yasal başvurularını 6502 Sayılı Kanun’un ilgili hükümlerine uygun olarak İlçe/İl Hakem Heyetlerine ve Tüketici Mahkemeleri’ne yapabileceği hususları konusunda bilgilendirildiğini

 

4.   SÖZLEŞME KONUSU HİZMET, FİYAT, ÖDEME BİLGİLERİ

4.1. Hizmet veya Hizmetler’in temel nitelikleri, fiyatı, türü ve vergiler dahil satış bedeli aşağıdaki gibidir:


Hizmet Açıklaması

Adet

Peşin Fiyatı

Ara Toplam (KDV Dahil)


Hizmet

[Yazılımla Otomatik Doldurulması Gerekir.]

[Yazılımla Otomatik Doldurulması Gerekir.]

[Yazılımla Otomatik Doldurulması Gerekir.]

_____________

-

TL

TL

________________________________

-


TL

TL

 

 

Toplam

TL

Hizmet Özellikleriyle İlgili Açıklama



İlan edilen fiyatlar veya öneriler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen, promosyon kapsamında düzenlenen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.

  • Sipariş Tarihi: [Yazılımla Otomatik Doldurulması Gerekir.]

  • Ödeme Şekli ve Planı: [Yazılımla Otomatik Doldurulması Gerekir.]

  • Teslimat Adresi: [Yazılımla Otomatik Doldurulması Gerekir.]

  • Teslim Edilecek Kişi: [Yazılımla Otomatik Doldurulması Gerekir.]

  • Teslimat Tarihi: [Yazılımla Otomatik Doldurulması Gerekir.]

  • Teslim Şekli: [Yazılımla Otomatik Doldurulması Gerekir.]

  • Fatura Adresi: [Yazılımla Otomatik Doldurulması Gerekir.]

 

4.2. ALICI, SATICI’nın isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim bilgileri, Sözleşme’ye konu Hizmet veya Hizmetler’in temel nitelikleri, vergiler dahil satış fiyatı, ödeme şekli, ifa yeri, ifa koşulları ve Hizmet veya Hizmetler ile ilgili tüm ön bilgiler ve cayma hakkı konusu dahil fakat bunlarla sınırlı olmamak üzere Hizmet veya Hizmetler ile ilgili her türlü bilgi sahibi olduğunu, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında Hizmet veya Hizmetler’i satın aldığını işbu Sözleşme hükümlerince kabul ve beyan eder. ALICI’ya iletilen veya web sayfasında yer alan ön bilgilendirme ve fatura işbu Sözleşme’nin ayrılmaz parçalarıdır. Hizmet veya Hizmetler’in bedeli ödendiği vakit bu Sözleşme kurulmuş ve ALICI, Sözleşme’nin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır.

5.   SÖZLEŞME KONUSU HİZMETLERİN İFASI

5.1. HİZMETİN İFASI VE İFA ŞEKLİ

ALICI'nın Hizmet’e ilişkin randevu alıp gitmemesinden almamasından kaynaklanan zararlardan ve giderlerden SATICI sorumlu değildir. Sözleşme konusu hizmetlerin ifasıı için işbu sözleşmenin imzalı nüshasının SATICI’ya ulaştırılmış olması ve bedelinin ALICI’nın tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır. Her hangi bir nedenle hizmet bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI hizmeti ifa yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.


5.2. TESLİMATA İLİŞKİN SORUMLULUK

ALICI, Hizmet veya Hizmetler’in vergiler dahil fiyatı, ödeme bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş olur. 

 

6. HİZMET VEYA HİZMETLER’İN ÖDENMESİ ve İADESİ

6.1. SATICI tarafından aksi öngörülmemesi halinde, ALICI, Hizmet veya Hizmetler sağlanmadan önce bedelini tamamen ödemiş olmalıdır. Peşin satışlarda Hizmet veya Hizmetler’in tesliminden önce toplam bedel SATICI'ya tamamen ödenmediği, taksitli satışlarda vadesi gelen taksit tutarı tediye edilmediği takdirde SATICI, Sözleşme’yi tek taraflı olarak fesih edebilir, Hizmet veya Hizmetler’i sağlamaktan imtina edebilir. ALICI tarafından Hizmet veya Hizmetler’in bedeli ödenmez veya yapılan ödeme banka kayıtlarında iptal edilir ise, mücbir sebep halleri gerçekleşirse SATICI Hizmet veya Hizmetler’in teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir. İade olan Hizmet veya Hizmetler de kuponlar, indirimler veya promosyonlar kullanmışsa bu bedeller iade edilmeyecektir. SATICI, ALICI’nın sözlü/yazılı onayını almak kaydıyla, eşit kalite ve fiyatta başka bir hizmet sağlayabilir.

6.2 ALICI'nın satış bedelini, kredi kartı, taksit kart vb. ile ödediği hallerde, bu kartların sağladığı tüm imkanlar kartı çıkaran kuruluşça sağlanmış olan kredi ve/veya taksitli ödeme imkanları ile sınırlıdır. Bu nedenle, SATICI'nın bedelini defaten veya peyder pey tahsil ettiği Hizmet veya Hizmetler’in satışları işbu Sözleşme'nin tarafları yönünden, peşin satış kabul edilir.

6.3. ALICI'nın Hizmet veya Hizmetler’e ilişkin ödemeyi bir bankaya ait ATM cihazından ya da şubesinden IBAN numarası belirlenemez şekilde “hesaba yatırma” şeklinde yapması durumunda, Hizmet veya Hizmetler’in bedelinin işbu Sözleşme uyarınca ALICI'ya iade edilmesinin gerektiği hallerde kullanılmak üzere kendisine ait IBAN numarasını doğru ve eksiksiz bir şekilde SATICI'ya bildireceğini ve SATICI tarafından IBAN numarasına iade yapılmasına muvafakat ettiğini kabul ve taahhüt eder.

 

6.4. SATICI, Hizmet veya Hizmetler’in iadesine karar verdiğinde sadece bankaya talimat vermek ile sorumlu olup bunun dışında Banka’ların veya sair kuruluşların ALICI’nın hesabına iadeleri geç yansıtmasından dolayı SATICI’nın sorumluluğu bulunmamaktadır.

 

7.  CAYMA HAKKI

7.1. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin cayma hakkının kullanılması da ilgili yönetmelik gereği mümkün değildir. Ayrıca elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallar ile ses veya görüntü kayıtlarının, kitap, dijital içerik, yazılım programlarının, veri kaydedebilme ve veri depolama cihazlarının, bilgisayar sarf malzemelerinin, ambalajının ALICI tarafından açılmış olması halinde iadesi ilgili mevzuat gereği mümkün değildir.  ALICI cayma hakkını ancak bu hizmetlerden yararlanmamak ve onay vermemek koşuluyla 14 (ondört) gün içinde kullanabilecektir. 14 (ondört) günü geçen veya hizmetin kullanıldığı durumlarda ALICI, SATICI’ya karşı cayma hakkı talebinde bulunamayacaktır. ALICI, satın aldığı eğer bir hizmet ise, bu 14 (ondört) günlük süre Sözleşme’nin kurulduğu tarihten itibaren başlar. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanmış olan hizmete ilişkin sözleşmelerde cayma hakkı kullanılamaz.

 

7.2. Cayma hakkı sadece tüketici sıfatına haiz olan gerçek kişiler için geçerli olup, şirket adına yapılacak olan ticari ilişkilerde kullanılması mümkün değildir. Bu 14 (ondört) günlük süre, mal satışına ilişkin sözleşmelerde tüketicinin malı teslim aldığı günden, diğer sözleşmelerde ise sözleşmenin akdedildiği günden itibaren işlemeye başlar. Cayma hakkının kullanılması için ALICI, bu süre içinde Hizmet veya Hizmetler’i teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanmış olmak, zarar veya yıpranmaya sebebiyet olmamak kaydıyla SATICI'ya aşağıda detayları belirtilen iletişim bilgileri vasıtasıyla “Cayma Formu” nu göndererek bildirimde bulunmalıdır. ALICI’nın cayma bildiriminin SATICI'ya ulaşmasından sonra SATICI, bildirimin ulaştığına ilişkin teyit bilgisini ALICI ile paylaşacak ve bildirimin ulaşma tarihini takiben 14 (ondört) gün içinde cayma hakkına konu Hizmet veya Hizmetler de zarar, yıpranma veyahut kullanılma olmaması durumunda Hizmet veya Hizmetler’in bedelini ödeme şekline uygun bir şekilde ALICI'ya iade edecektir.

 

 

7.3. Bedelin İadesi

Hizmet veya Hizmetler’in bedeli tahsil edilmiş ise Ancak Hizmet’in veya Hizmetler’in kullanılmaması halinde ve mevzuata uygun cayma hakkının kullanılması durumunda 14 (on dört) gün içinde ALICI'ya iadesine ilişkin işlem yapılır. İade ALICI'nın Hizmet bedeli tediyesinde kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde yapılır. Kredi kartlı ödemelerde iade işlemi ALICI kredi kartına iade sureti ile yapılır. Hizmet veya Hizmetler’in bedeli, siparişin ALICI tarafından iptal edilmesini takiben aynı sürede ilgili bankaya iade edilir. Bedelin bankaya iadesi işleminin SATICI tarafından yapılmasından sonra ALICI hesaplarına aktarılması banka işlem süreci ile ilgili olup SATICI olası gecikmelerden dolayı sorumlu değildir. SATICI'nın iade edilecek bedel için, bu Sözleşme ve kanundan doğan mahsup ve indirim hakları saklıdır. Sözleşme'nin SATICI'nın edimini ifa etmemesinden ötürü ALICI tarafından feshedildiği hallere ilişkin ALICI kanuni hakları da saklı ve mevcuttur.

7.4. Kredi Kartına İade Prosedürü 

ALICI'nın cayma hakkını kullandığı durumlarda ya da siparişe konu olan hizmetlerin çeşitli sebeplerle sağlanaması veya hakem heyeti kararları ile ALICI'ya bedel iadesine karar verilen durumlarda, alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa, kredi kartına iade prosedürü aşağıda belirtilmiştir:

ALICI Hizmet veya Hizmetler’i kaç taksit ile aldıysa Banka ALICI'ya geri ödemesini taksitle yapmaktadır. SATICI bankaya Hizmet veya Hizmetler’in bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların ALICI'nın kredi kartına iadesi durumunda, talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak kredi kartı hamilinin hesaplarına Banka tarafından aktarılır. ALICI'nın satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta bir iade yansıyacak ve ALICI iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.

 

7.5. Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler ve Hizmetler

29188 sayılı ve 27/11/2014 tarihli Resmi Gazete'de yayınlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği M. 15 uyarınca aşağıdaki hallerde ALICI cayma hakkını kullanamaz.

  1. Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI’nın kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

  2. Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

  3. Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

  4. Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

  5. Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

  6. Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

  7. Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

  8. Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

  9. Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler.

  10. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

Hizmet veya Hizmetler’in yukarıda yer sayılan kategorilerden birine girmesi halinde cayma hakkı kullanılamayacaktır.

 

8. DİĞER HÜKÜMLER

8.1. İşbu Sözleşme'de yer almayan hususlar ALICI tarafından Web Sayfası veya Mobil Uygulaması'nda görülen/onaylanan ön bilgilendirmelerde ve satış aşamaları veya bilgilendirme sayfaları/bölümlerinde yer almaktadırlar. ALICI'ya, bildirdiği elektronik posta adresine, işbu Sözleşme gönderildiği ve/veya elektronik ortamda kalıcı şekilde bilgilendirme yapıldığından söz konusu bilgilendirmelere ve bu işbu Sözleşme’ye elektronik ortamda her zaman ulaşılabilir.

8.2. İşbu Sözleşme ile ilgili doğabilecek her türlü uyuşmazlığın çözümünde SATICI kayıtları (bilgisayar-ses kayıtları gibi manyetik ortamdaki kayıtlar dahil) delil oluşturur; Tarafların yasal düzenlemelerden bu hususta doğan hakları geçerli ve saklıdır.

8.3. ALICI ve SATICI işbu Sözleşme’nin Taraflar ve Tanımlar bölümünde belirtilen yazışma adreslerinin geçerli tebligat adresi olduğunu ve bu adrese yöneltilecek tüm tebligatların geçerli addolunacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.

8.4. SATICI, ALICI tarafından işbu Sözleşme’nin hükümlerine aykırı fiillerin gerçekleştirilmesi halinde her zaman Sözleşme’yi haklı sebeple feshedebilir.

8.5. İşbu Sözleşme’nin herhangi bir hükmünün bir kısmının veya tamamının ilgili mevzuat çerçevesinde veya herhangi bir resmi ya da yargı merci tarafından geçersiz addolunması halinde, bu geçersizlik diğer maddelerin geçerliliğine etki etmeyecektir.

8.6. ALICI, Cayma, iptal veya iade haklarını kullanırken İptal, İade ve Cayma Politikasında belirlenen veya kanunda belirlenen usullere uygun davranmakla yükümlüdür.

 

9. MÜCBİR SEBEPLER

9.1. SATICI’nın kontrolü ve iradesi dışında gelişen ve makul denetim gücü dışında kalan ve SATICI’nın işbu Sözleşme ile yüklendiği borçlarını yerine getirmelerini engelleyici ve/veya geciktirici önceden tahmin edilmesi mümkün olmayan, sayılanlarla sınırlı olmamak kaydı ile; savaş, iç savaş, terör eylemleri, sokağa çıkma yasakları, devlet kısıtlamaları, deprem, yangın, sel benzeri tabi afetlerin meydana gelmesi, siber saldırılar, küresel elektrik kesintileri, hastalıklar ve salgınlar, çekirge ve sair hayvan istilaları, meteor veya gezegen çarpışmaları, uzaylı saldırıları, mücbir sebep olarak değerlendirilecektir.

9.2. SATICI, mücbir sebepler hizmeti ifa edemez ise, durumu ALICI’ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde ALICI siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu hizmetin varsa emsali ile değiştirilmesini ve / veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. ALICI’nın siparişi iptal etmesi halinde ödediği tutar 10 gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir.

9.3. SATICI mücbir sebepler nedeniyle yükümlülüklerini tam veya zamanında yerine getirememekten dolayı sorumlu tutulmayacaktır, mücbir sebep durumunun kesintisiz 30 (otuz) gün devam etmesi halinde işbu Sözleşme kendiliğinden münfesih hale gelecektir. Ancak SATICI’nın fesihten önce tahakkuk eden hak ve alacakları saklı kalacaktır.

10. TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI

ALICI, ödeme işlemlerini kredi kartı ile yaptığı durumda temerrüde düştüğü takdirde, SATICI bir ihtilaf doğması halinde masrafları ve vekâlet ücretini ALICI’dan talep edebilir ve her koşulda ALICI’nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, ALICI, borcun gecikmeli ifasından dolayı SATICI’nın uğradığı zarar ve ziyanını ödeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.

11. ŞİKAYET VE BAŞVURULAR

ALICI, şikâyet ve itirazları konusunda başvurularını, aşağıdaki kanunda belirtilen parasal sınırlar dâhilinde tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici sorunları hakem heyetine veya tüketici mahkemesine yapabilir. Parasal sınıra ilişkin bilgiler aşağıdadır:

Tüketici Hakem Heyetlerine yapılacak başvurularda, büyükşehir statüsünde olan illerde değeri 10 bin 280 liranın altında bulunan uyuşmazlıklarda ilçe tüketici hakem heyetleri, büyükşehir statüsünde olan illerde değeri 10 bin 280 ile 15 bin 430 lira arasındaki uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetleri ve büyükşehir statüsünde olmayan illerin merkezlerinde ve bağlı ilçelerde değeri 15 bin 430 liranın altında bulunan uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetleri görevlidir.


12. UYGULANACAK HUKUK VE YETKİLİ MAHKEME

İşbu Sözleşme'nin uygulanmasında, yorumlanmasında ve çıkan ihtilaflarda kanunlar ihtilafı kuralları nazara alınmaksızın Türkiye Cumhuriyeti Hukuku uygulanacaktır. İşbu Sözleşme'den doğan veya doğabilecek her türlü ihtilafın hallinde, İzmir Merkez Mahkemeleri ve İzmir Merkez İcra Daireleri yetkilidir.